Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Instagram & Facebook: Πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα stories
4 λεπτά ανάγνωσης
Instagram & Facebook: Πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα stories
Όλο και περισσότερες social media πλατφόρμες ενσωματώνουν στις υπηρεσίες που προσφέρουν τη δυνατότητα για ανάρτηση stories.  Τα stories παραμένουν δημοσιευμένα για 24 ώρες και σου δίνουν τη δυνατότητα να αυξήσεις τη διάδραση με το κοινό σου αλλά και την επαφή με τους δυνητικούς πελάτες σου!
 
Ξεκινώντας από το Instagram, είναι γεγονός πως οι δυνατότητες καθώς και τα οφέλη για να αρχίσεις να χρησιμοποιείς όσο συχνότερα μπορείς τα stories είναι πολλά. Αποτελούν σίγουρα έναν αποτελεσματικό τρόπο να χτίσεις την ταυτότητα του brand σου δίνοντας του φωνή και “πρόσωπο”. 
 
Τι μπορείς να κάνεις: 
 
 
Προωθητικό υλικό
 
Τα stories μένουν live για 24 ώρες και έτσι δημιουργείται μια αίσθηση ιδιαίτερης αμεσότητας. Θα μπορούσες να τα χρησιμοποιείς για εκπτωτικούς κωδικούς, για να παρουσιάσεις νέα προϊόντα και να ανακοινώσεις προωθητικές ενέργειας που θα διαρκέσουν λίγο.
 
Ενδεικτικά παραδείγματα:
 
-      "15% έκπτωση σε όλα τα items μόνο για σήμερα"
-      "Χρησιμοποίησε τον κωδικό “jamjar2020" και κέρδισε δωρεάν μεταφορικά"

Backstage υλικό
 
Μπορείς να δημιουργείς μικρά βίντεο και να δείχνεις διάφορα behind the scenes στιγμιότυπα που θεωρείς πως θα έχουν ενδιαφέρον. Χρησιμοποίησε τα stories για να ανεβάσεις υλικό από την διαδικασία της προετοιμασίας των δημιουργιών σου. Μικρές λεπτομέρειες από το τελικό προϊόν, τον τρόπο που ετοιμάζεις τη συσκευασία ή ακόμη και τα αρχικά σχέδια για τις νέες σου δημιουργίες. Όσο περισσότερες πληροφορίες δίνεις, τόσο περισσότερο θα αυξάνεται η περιέργεια των δυνητικών πελατών σου να ανακαλύψουν περισσότερα. Επίσης, μαθαίνοντας συστηματικά και παρακολουθώντας τη δουλειά σου από πρώτο χέρι, οι πελάτες σου θα αρχίζουν να χτίζουν σταδιακά και έναν πρώτο δεσμό/σχέση με εσένα και το brand σου.
 
 
Βάλε τους followers σου σε διαδικασία συζήτησης σχετικά με τα προϊόντα σου, δημιούργησε ερωτήσεις και δώσε το “βήμα” για νέες ιδέες που θα σου δώσουν έμπνευση και σημεία που μπορείς να εξελίξεις. 
 
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολλά από τα features που υπάρχουν όπως τα polls και τα questions αλλά και το countdown. 
 
Ανάλογα με το προϊόν ενδεικτικές ερωτήσεις θα μπορούσαν να ήταν για παράδειγμα: 
 
-      "Ποιο χρώμα προτιμάτε από τα δύο; Το γκρι ή το μπλε;"
-      "Τι όνομα προτείνετε για αυτή τη συλλογή;"
-      "Τι θα θέλατε να δείτε για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα;"
-      "Ποιο μέγεθος προτιμάτε από τα δύο; (poll)"
 
Η συζήτηση δεν χρειάζεται απαραίτητα να επικεντρώνεται γύρω από το προϊόν. Για να χτίσεις ακόμη περισσότερο τη σχέση σου με το κοινό σου, μπορείς να αρχίσεις διάλογο για πιο γενικά θέματα που θα παροτρύνουν το κοινό να απαντήσει, να μοιραστεί και δικές του ιστορίες που θα σας φέρουν πιο κοντά! Προτείνουμε, βέβαια, πάντα οι άξονες της συζήτησης να είναι συνδεδεμένοι με τις βασικές αξίες, το storytelling και την αποστολή του brand σου.
 
Ενδεικτικό παράδειγμα: 
- "Ποια είναι η αγαπημένη σου μέρα της εβδομάδας και γιατί;"
- "Ποιο είναι το αγαπημένο σου quote αισιοδοξίας και γιατί"

 
Μην ξεχνάς να εμπλουτίζεις τα stories σου με διάφορα από τα υπόλοιπα features όπως GIFs & stickers, φροντίζοντας πάντα να ταιριάζουν με την ταυτότητα και την αισθητική του brand σου. Οι επιλογές είναι πάρα πολλές και πραγματικά μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ένα πολύ ενδιαφέρον story, προσελκύοντας έτσι τις αντιδράσεις των δυνητικών πελατών σου.


Σκέψου πρωτίστως ως χρήστης των συγκεκριμένων SoMe και προσπάθησε να διακρίνεις τι σε κάνει να 'σταματήσεις' και να δεις ένα story αντί να το προσπεράσεις. Φρόντισε γενικά το περιεχόμενό σου να είναι αισθητικά προσεγμένο, eye - catching (να τραβά, δηλαδή, την προσοχή) και να είναι όσο πιο ξεχωριστό & ενδιαφέρον γίνεται. Για αυτό και όπως σημειώνουμε παραπάνω, μια πολύ καλή πηγή ιστοριών είναι απλά η καθημερινότητά σου, η προσπάθειά σου, οι στιγμές σου και γενικά η δική σου ιστορία. Αυτή είναι σίγουρα μοναδική και δεν μπορεί να την αντιγράψει κανείς :-)
 
Τα stories είναι ένα πολύ μεγάλο πεδίο για να πειραματιστείς, να μάθεις, να εδραιωθείς και να εξελιχθείς ως brand και όλα αυτά συνδυάζοντας τη δημιουργικότητά σου με τη φαντασία και το παιχνίδι. 

Καλή επιτυχία!
 
Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
17 Δεκεμβρίου 2020