Tips & Tricks - Πώς να φωτογραφίζεις τα προϊόντα σου (μέρος Α’)
5 λεπτά ανάγνωσης
Αν και είμαστε σίγουροι πως λατρεύεις να δημιουργείς νέα μοναδικά προϊόντα με μεράκι και αγάπη, δεν είμαστε το ίδιο σίγουροι πως αγαπάς να φωτογραφίζεις τα προϊόντα σου. Είναι γεγονός πως η τέχνη της δημιουργίας είναι one thing και της φωτογραφίας another. Με λίγη, όμως, καλή οργάνωση, σωστό προγραμματισμό και εξάσκηση, μπορείς ακόμη και αν δεν την αγαπήσεις, να την εντάξεις στην καθημερινότητα της δουλειάς σου ως μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία.
Ετοιμάσαμε, λοιπόν, παρακάτω μια γρήγορη και to the point checklist των must dos για μια οργανωμένη και σωστή φωτογράφιση των προϊόντων σου εντός και εκτός studio:
1.Προετοιμάσου σωστά
Για να απολαύσεις στο μέγιστο την όλη διαδικασία χωρίς άγχος και να πετύχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς στο σωστό χρόνο, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
Επίλεξε τα προϊόντα που θέλεις να φωτογραφίσεις και κάνε μια λίστα με τις λήψεις που θέλεις να τραβήξεις ανά προϊόν. Μπορείς να θυμηθείς εδώ και τους βασικούς τύπους φωτογραφίας που προτείνουμε για shopping για να πάρεις έμπνευση. Π.χ. σε όλα θα πρέπει να έχεις μια λήψη αποκλειστικά και μόνο με το προϊόν σε λευκό background (ξακρισμένο), ενώ προτείνουμε σίγουρα και μια λήψη με εστίαση (zoom) για να αναδείξεις σημαντικές λεπτομέρειες και πληροφορίες για το προϊόν.
Φωτογράφισε ανά ομάδες – αφού διαλέξεις και καταγράψεις τις λήψεις που θέλεις να πετύχεις ανά προϊόν, κάνε πρόγραμμα και φωτογράφισε ανά είδος φωτογραφίας π.χ. την πρώτη ημέρα/ώρα ολοκλήρωσε όλες τις λήψεις σε λευκό background, την επόμενη τις λήψεις σε συσκευασία ή τις λήψεις με zoom κ.ο.κ.
Οργάνωσε και ετοίμασε τα υλικά & τα αξεσουάρ σου για να μην ψάχνεσαι τελευταία στιγμή και χάνεις πολύτιμο χρόνο, αλλά και διάθεση. Βρες παρακάτω τα προτεινόμενα βασικά εργαλεία σου αλλά και διάφορα συμπληρωματικά αξεσουάρ για πιο δημιουργικές λήψεις:
Βασικά
· Φωτογραφική μηχανή ή κινητό – δες τις επιλογές σου εδώ
· Ένα τραπέζι ή μια σκληρή επιφάνεια για να φωτογραφίσεις
· Light Box – δες πώς μπορείς να φτιάξεις ένα μόνος σου εδώ
· Εναλλακτικά, αυτοσχέδιο Background π.χ. λευκό χαρτόνι
· Τρίποδο
· Λάμπες φωτισμού
Συμπληρωματικά
· Props & όμορφα διακοσμητικά αντικείμενα
· Φορτιστές Μπαταρίας
· Extra φακοί για την κάμερά σου για να αναδείξεις πτυχές και σημεία ενδιαφέροντος του προϊόντος
· Ριζόχαρτο για να αποφύγεις το φως να πέφτει κατευθείαν πάνω στο προϊόν σου
2.Διάλεξε το background σου
Το background της φωτογραφίας σου είναι μια πολύ σημαντική απόφαση η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το στόχο και το είδος χρήσης που θα της κάνεις. Άλλου είδους, δηλαδή, φωτογραφία χρειάζεται να παρουσιάσεις σε ένα eshop και άλλου είδους στο Instagram. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε:
Λευκό background – ιδανικό για eshop Εμείς εδώ στο jamjar ήμασταν από πάντα και παραμένουμε πιστοί υπέρμαχοι του λευκού background τουλάχιστον για την πρώτη, βασική φωτογραφία – εξώφυλλο της δημιουργίας σου. Εκείνη που στόχο έχει να αναδείξει ως απόλυτο πρωταγωνιστή το προϊόν χωρίς κανένα άλλο οπτικό θόρυβο. Εκείνη που αφήνει αποκλειστικά και μόνο τη δημιουργία σου να ‘μιλήσει’ και να προσελκύσει με την απαράμιλλη ‘ομορφιά’ της και την προσεγμένη της αισθητική τον πιθανό πελάτη της. Για αυτού του είδους τη λήψη, μπορείς να δημιουργήσεις πολύ εύκολα μόνος/η σου ένα light box (δες εδώ). Εναλλακτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια μεγάλη επιφάνεια μέτριου σε πάχος λευκού χαρτονιού που μπορείς να στηρίξεις στον τοίχο και να αφήσεις να απλωθεί κάθετα μέχρι και όλη την επιφάνεια πάνω στην οποία θα τοποθετήσεις το προς φωτογράφιση προϊόν.
Lifestyle – Outdoorbackground – ιδανικό για Social media ή συμπληρωματικές φωτογραφίες eshop. Για να αναδείξεις ακόμη περισσότερο το προϊόν σου, προτείνουμε ανεπιφύλακτα να έχεις πάντα και κάποιες λήψεις με τη δημιουργία σου σε context, δηλαδή σε χρήση είτε φορεμένη αν πρόκειται για ρούχο & αξεσουάρ είτε διακοσμημένη αν πρόκειται για deco item. Με τη λήψη αυτή ενισχύεις την προσπάθεια του πιθανού αγοραστή να φανταστεί πώς θα ήταν αν αγόραζε το προϊόν. Πώς θα τον έκανε να νιώσει, πώς θα άλλαζε το σπίτι ή τη ζωή του. Επίλεξε, έτσι, χώρους και μέρη που να ταιριάζουν και να δένουν με το ύφος της δημιουργίας σου και κατά συνέπεια με το στυλ, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνεται.
3.Δώσε προσοχή στο σωστό φωτισμό
Ο σωστός φωτισμός είναι αν όχι ο σημαντικότερος, σίγουρα ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζει την ποιότητα της εκάστοτε λήψης. Με το σωστό φωτισμό η δημιουργία σου αναδεικνύεται στο έπακρον με όλες τις λεπτομέρειές της να διαφαίνονται πλήρως και να επιτρέπουν έτσι στον πελάτη να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη της εικόνα. Κλειδί στο να πετύχεις το σωστό φωτισμό είναι να προσέξεις το φως να μην πέφτει κατευθείαν πάνω στο προϊόν γιατί έτσι εύκολα δημιουργούνται σκιές.
Φυσικό Φως Η αλήθεια είναι πως το φυσικό φως είναι ιδανικό γιανα πετύχεις ένα όμορφο καθαρό αποτέλεσμα. Θα πρέπει, όμως, να προσέξεις ώστε το προϊόν σου να μην εκτεθεί απευθείας σε πολύ έντονο φυσικό φως. Έτσι, αν αποφασίσεις να φωτογραφίσεις εντός σπιτιού/studio θα προτείναμε να στήσεις το προϊόν σου κοντά σε παράθυρο αλλά όχι, σε σημείο που το φως να πέφτει απευθείας πάνω στο προϊόν και όχι σε ώρες που το φως είναι πάρα πολύ έντονο. Οι επαγγελματίες φωτογράφοι συμβουλεύουν, ακόμη, να χρησιμοποιείς ριζόχαρτο ώστε να πετύχεις σωστή διάχυση του φωτός και ένα πιο απαλό αποτέλεσμα. Αν θέλεις να φωτογραφίσεις τα προϊόντα σου εκτός σπιτιού θα σου συνηστούσαμε να διαλέξεις μια μέρα με συννεφιά ώστε να αποφύγεις το έντονο φυσικό φως.
Τεχνητός Φωτισμός: αν θέλεις να είσαι πιο ευέλικτος/η και να μην εξαρτάσαι από τις καιρικές συνθήκες, μπορείς πάντα να χρησιμοποιήσεις τεχνητό φωτισμό για τις φωτογραφίες σου. Τα box lights είναι ιδανικά γιατί μπορείς να επιτύχεις ομοιόμορφο και ‘γλυκό’ αποτέλεσμα χωρίς σκιές καθώς διασφαλίζουν τη σωστή διάχυση του φωτός. Χρησιμοποιώντας, έτσι 2- 3 box lights μπορείς να φωτίσεις σωστά το προϊόν από τις δύο πλαινές πλευρές και από πάνω. Μια άλλη επιλογή στην οποία έχουμε αναφερθεί εκτενώς και η οποία είναι ιδανική για τη φωτογράφιση πιο μικρών αντικειμένων είναι η δημιουργία (ή η αγορά) ενός light box και η χρήση φωτιστικών γραφείου με λάμπες LED Daylight για φυσικό φως ή λάμπες φθορίου των 100 watt.