Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Εταιρική Ταυτότητα: πώς να επιλέξεις ένα επιτυχημένο όνομα για το brand σου
5 λεπτά ανάγνωσης
Εταιρική Ταυτότητα: πώς να επιλέξεις ένα επιτυχημένο όνομα για το brand σου
Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παζλ που ονομάζεται branding είναι, φυσικά, το όνομα και το λογότυπο της μάρκας. Ένα επιτυχημένο όνομα και μια ξεχωριστή ταυτότητα μπορούν πραγματικά να απογειώσουν ένα brand και να το βοηθήσουν να μπει στη λίστα με τα αγαπημένα του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Και αυτό γιατί στους πελάτες αρέσουν οι ιστορίες και ειδικά εκείνες που τους συγκινούν, τους εμπνέουν & τους προτρέπουν να ζήσουν καλύτερα.

Τί πρέπει, έτσι να προσέξεις και εσύ διαλέγοντας το όνομα του brand σου; Διάβασε παρακάτω μερικά tips που θα προτείναμε να λάβεις υπόψη σου κατά τη διάρκεια του brainstorming σου:

1.       Ένα μοναδικό όνομα σε βοηθάει να ξεχωρίσεις: 

Ναι, είναι πολύ δύσκολο να βρεις ένα μοναδικό όνομα, αλλά πίστεψέ μας το όνομα του brand έχει σημασία. Ειδικά αν η επιχείρησή σου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις έννοιες της έμπνευσης, της δημιουργικότητας και της μοναδικότητας, τότε το όνομά σου δεν μπορεί να είναι ούτε κοινότυπο αλλά ούτε και βαρετό. Πώς θα πείσεις τους δυνητικούς σου πελάτες να ξεχωρίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρεις από την τεράστια πληθώρα επιλογών που έχουν, αν δεν τους κερδίσεις από την πρώτη τους επαφή με το brand; Πώς θα τους πείσεις να διαλέξουν τα προϊόντα της Maria’s handmade creations; Από πού πρέπει να καταλάβουν και να νιώσουν ότι οι δημιουργίες της Μαρίας έχουν κάτι το ξεχωριστό (εφόσον υπάρχουν και πολλές Μαρίες ;-p) όταν το όνομα δεν απομακρύνεται από τα συνηθισμένα και όταν, έτσι, το brand δεν έχει μια μοναδική ιστορία να πει; Think about it**jus to be clear: Θα μπορούσε να είναι ξεχωριστή και η ιστορία της Μαρίας, όμως το όνομα δεν θα τη βοηθούσε εξαρχής να επικοινωνήσει αυτή τη μοναδικότητα.

 
2.       Ένα εύκολο & μικρό όνομα σου ‘μένει’ πιο εύκολα:

Το supercalifragilisticexpialidocious που τραγουδούσε και η old time classic αγαπημένη Μαίρη Πόπινς μάλλον δεν θα ήταν η καλύτερη επιλογή για όνομα brand (αν και εδώ που τα λέμε ‘έμεινε’ στην καρδιά μας) καθώς αν δεν ήταν στη μέση η Μαίρη, οι 34 χαρακτήρες μιας φανταστικής και δύσκολης στην προφορά λέξης δεν θα βοηθούσαν πιθανότατα τους δυνητικούς του πελάτες να το μάθουν & να το αποστηθίσουν. Για αυτό προτείνουμε να επιλέξεις ένα όνομα μικρό ιδανικά & εύκολο να το προφέρεις και να το γράψεις ώστε και το κοινό να μπορεί εύκολα να το μάθει και να το θυμηθεί και εσύ αντίστοιχα να μπορείς να το διαχειριστείς στις πολλές εφαρμογές του brand. ***Παρόλα αυτά, υπάρχουν και παραδείγματα brands που ξεχώρισαν με ένα ‘δύσκολο’ και δύσχρηστο θεωρητικά όνομα, τα οποία όμως είχαν σίγουρα μια ιδιαίτερη ιστορία να πουν.

 
3.       Ένα όνομα που συνδέεται με το αντικείμενό σου σε βοηθάει επικοινωνιακά

Πολλοί υποστηρίζουν και όχι άδικα πως ένα όνομα που ‘δείχνει’ και το τι κάνει η επιχείρηση είναι ιδανικό καθώς κατευθείαν επικοινωνεί τον τομέα δραστηριοποίησής της. Έτσι, ο πελάτης καταλαβαίνει αμέσως με τι έχει να κάνει, τι θα βρει και πώς θα εξυπηρετηθεί. Για όσους δηλαδή, ασχολούνται π.χ. με το χειροποιείν η αγγλική λέξη ‘handmade’ αποτελεί δημοφιλή επιλογή μιας και βοηθάει τον πελάτη να καταλάβει άμεσα το νούμερο 1 ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του brand. Το μειονέκτημα μιας τέτοιας επιλογής είναι ότι το brand δεν θα αποκτήσει αυτό το sparkle που θα μπορούσε να του χαρίσει ένα πιο ξεχωριστό όνομα, αφού διαλέγοντας στην ουσία μια λέξη που συνδέεται με το αντικείμενο ενασχόλησης, παραμείνει σε ένα safe και μάλλον πιο βαρετό zone.

 
4.       Ένα ιδιαίτερο όνομα με ωραίο storytelling σε βοηθάει να ξεχωρίσεις

Για αυτό ένα όνομα μακριά από τα συνηθισμένα που συνοδεύεται από ωραία ιστορία/αφήγημα αποτελεί πολλές φορές μια πιο σοφή και αποδοτική επιλογή. Αν δε, καταφέρνει κάπως έμμεσα να επικοινωνεί και το offering του brand ακόμη καλύτερα! Τρανό παράδειγμα μιας τέτοιας κατεύθυνσης αποτελεί το Skroutz! Πρόκειται πράγματι για ένα πολύ επιτυχημένο όνομα, καθώς στο άκουσμά του εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως η εταιρεία ασχολείται με την εύρεση των πιο οικονομικών προϊόντων, ενώ παράλληλα δίνει στο brand ένα μοναδικό & ‘παιχνιδιάρικο’ touch μιας και η λέξη παραπέμπει στον ήρωα Eμπενέζερ Σκρουτζ, του κλασσικού Charles Dickens.

 
5.       Αν υπάρχει και σε ελεύθερο domain ακόμη καλύτερα (αν υπάρχει και σε Insta Profile, ακόμη και σε #hashtag ακόμη καλύτερα)

Καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να συνεχίσει να κερδίζει έδαφος και πελάτες, αποκτώντας ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό από τις συνολικές αγορές των καταναλωτών, προτείνουμε σθεναρά πριν καταλήξεις στο όνομα του brand σου να βεβαιωθείς είτε ότι υπάρχει ελεύθερο domain σε gr (ιδανικά και σε com) είτε ότι μπορείς κάπως να βρεις ένα κατάτι τροποποιημένο domain για να στεγάσεις το online σπίτι του brand σου. Αν μπορείς δε, να βρεις και όνομα το οποίο να μην έχει χρησιμοποιηθεί και σε Instagram profile (ακόμη και σε hashtag) ακόμη καλύτερα για σένα!

 
6.       Καλό θα ήταν να είναι αγγλική λέξη αν σκοπεύεις να επεκταθείς στο εξωτερικό

Εντάξει, εξυπακούεται αλλά επειδή εμείς στο jamjar δεν θεωρούμε τίποτα δεδομένο το γράφουμε για να είμαστε ξεκάθαροι. Αν θα ήθελες μια μέρα οι δημιουργίες σου να πωλούνται και στο εξωτερικό, αν θα ήθελες και πελάτες που δεν μιλούν την ελληνική να μάθουν τη δική σου ιστορία, καλό θα ήταν το όνομα του brand σου να αποτελείται αν όχι από ελληνικές λέξεις, τουλάχιστον από λατινικούς χαρακτήρες.

Το να βρεις ένα έξυπνο αλλά εύκολο όνομα σίγουρα δεν είναι εύκολο. Αξίζει όμως γιατί με μια σωστή επιλογή θα έχεις βοηθήσει το brand σου να κάνει ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα & έτσι, να αποκτήσει τις καλύτερες δυνατές προοπτικές.

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
20 Μαΐου 2021