Η Playful Sense (κατά κόσμον Bικτώρια Μπούκουρα, δημιουργός του επιτυχημένου brand!) μοιράζεται τα μυστικά της επιτυχίας της συλλέγοντας για εμάς χρήσιμες πληροφορίες & tips για τη φωτογράφιση των προϊόντων των jamjar stores σας αλλά και τη χρήση των social media!
1. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Στόχος: Προβολή του προϊόντος. Πώς θα το καταφέρω;
- Βασικό βήμα σε όλη την διαδικασία αποτελεί η δημιουργία ενός mood board (ένας πίνακας που θα συγκεντρώνει με εικόνες και σχόλια ή οτιδήποτε άλλο μας εξυπηρετεί την ιδέα μας, την σύνθεση που θέλουμε να πετύχουμε σαν αποτέλεσμα της φωτογράφισης). Είτε το κάνουμε εμείς είτε κάποιος άλλος, βοηθάει πολύ στο να είμαστε κοντά σε αυτό που θέλουμε να αποδώσουμε και να μην 'ξεφεύγουμε'.
- Στην συνέχεια χρειαζόμαστε το μοντέλο, το οποίο μπορεί να είναι μια φιλή/γνωστή που της αρέσει να ποζάρει και γράφει καλά στον φακό. Υπάρχει και η περίπτωση βέβαια να μπορείς κι εσύ να κάνεις το μοντέλο αν είσαι στους τυχερούς -και αυτό είναι πολύ καλό γιατί είσαι το προσωπο του brand σου! (Lifestyle Photography)
- Αν δεν έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε κάποιο πρόσωπο, μπορούμε να βγάλουμε still life φωτογραφίες, το μοντέλο αντικαθιστούν άψυχα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε μια σύνθεση με πρωταγωνιστή πάντα το προϊόν μας.
- Θα πρέπει πάντα να προσπαθούμε να πρωταγωνιστεί το προϊόν στις φωτογραφίες που βγάζουμε, είτε είναι lifestyle είτε still life.
- Βοηθούν πολύ τα props (αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για να κάνουμε λίγο πιο ενδιαφέρουσα την φωτογραφία μας πχ. λουλούδια, οτιδήποτε ταιριάζει με τα προϊόντα και τη θεματική μας κάθε φορά)
- Παίρνουμε ιδέες από τον καιρό, την εποχή και οτιδήποτε άλλο μας εμπνέει, δηλαδή αν θέλω να φωτογραφίσω Μαρτάκια θα πάω σε ένα πάρκο, θα χρησιμοποιήσω λουλούδια. Με αυτόν τον τρόπο εύκολα μπορώ να ξεκινήσω να χτίζω το υλικό της φωτογράφισης μου. Αντίστοιχα αν θέλω να κάνω μια χριστουγεννιάτικη φωτογράφιση θα χρησιμοποιήσω λαμπάκια, στολίδια κτλ.
-Aπαραίτητο στοιχείο: Καλός φωτισμός & ποιότητα φωτογραφίας.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να σκέφτομαι πάντα με γνώμονα τον καλό φωτισμό. Είτε τον φυσικό (βοηθάει η συννεφιά ώστε να μην έχεις τόσο πολύ τον σκληρό φωτισμό του ήλιου που χαλάνε τα πραγματικά χρώματα του προϊόντος συνήθως, ειδικά αν πρόκειται για κοσμήματα). Επίσης, υπάρχουν φυσικά και βοηθητικά ‘’εργαλεία’’ όπως είναι οι ανακλαστήρες, τα flash κτλ.
Αν θέλουμε να κάνουμε μια φωτογράφιση για να χρησιμοποιήσουμε σε πλατφόρμα eshop καλό είναι να την βγάλουμε με κάμερα όχι με το κινητό. Υπάρχουν πολλές entry κάμερες σε λογικές τιμές, αν έχεις σκοπό όντως να ασχοληθείς με το κομμάτι αυτό. Η φωτογραφία αποτελεί πολύ σημαντικό μέρος για την προώθηση του brand μας, αφού είναι η βιτρίνα για όλους εμάς που δεν έχουμε φυσικά καταστήματα.
Τί άλλο θα χρειαστώ;
-Εργαλεία για επεξεργασία φωτογραφίας
- photoshop
- lightroom
- pxlr
- vsco
Υπάρχουν αρκετά προγράμματα που βοηθούν στην επεξεργασία των φωτογραφιών μας. Μπορούμε να βρούμε free στο Internet tutorial με οδηγίες χρήσης πχ. youtube ή να αγοράσουμε κάποιο οικονομικό online course. Υπάρχουν αντίστοιχα και κάποια online εργαλεία που μπορούμε εύκολα να βάλουμε φίλτρα στις φωτογραφίες μας, καθώς και να διορθώσουμε χρώματα, φωτεινότητα κτλ.
2. SOCIAL MEDIA/BRANDING
Πρωτίστως, θα πρέπει να σκεφτούμε:
- Τι θέλουμε να πούμε στο κοινό μας, για ποιο λόγο κάνουμε αυτό που κάνουμε και το βασικότερο, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που χαρακτηρίζει το brand μας. Τι είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε;
- Tη συνέπεια σε αυτό που κάνουμε και την ομοιογένεια στο περιεχόμενο που παράγουμε, ώστε να μπορέσουμε να πετύχουμε και την αναγνωρισιμότητα.
Τί θα χρειαστώ;
-Πλάνο για μήνα ή κ χρόνο (google sheet, excel ή ό,τι άλλο μας εξυπηρετεί)
Βοηθάει αν θέλουμε να μην ξεφεύγουμε και να είμαστε συνεπείς με τις δημοσιεύσεις, να διατηρούμε ένα πλάνο για μήνα κυρίως. Αν έχεις χρόνο και θέλεις να συντονίσεις την στρατηγική σου, μπορείς να κάνεις σημειώσεις φτιάχνοντας και για όλο το χρόνο. Εδώ πρέπει να προσέξουμε ότι διανύουμε μια πολύ αβέβαιη και ρευστή περίοδο, συμβαίνουν συνεχώς δυσάρεστα γεγονότα, τα οποία επηρεάζουν την ψυχολογία μας καθώς και των πελατών μας. Οπότε δεν μπορούμε να ανεβάζουμε πράγματα ανεξάρτητα από αυτό, δηλαδή όταν γίνονται καταστροφικοί πόλεμοι, φωτιές θα πρέπει να το λάβεις υπόψη σου και να αλλάξεις ενδεχομένως το υπάρχον πλάνο σου.
*Το πλάνο έχει να κάνει όχι με το post που θα βάλεις, αλλά με το τι θέλεις να πεις πχ. "25/11 ξεκινάω να προωθώ τα γούρια μου". Είναι ένα εργαλείο για να χτίσεις τη στρατηγική σου!
Tί εργαλεία που μπορώ να χρησιμοποιήσω για να φτιάξω πλάνο για τα post μου:
-Διαχείριση social
- Με τα παρακάτω εργαλεία μπορείς να προγραμματίζεις τα Post σου : Facebook Creator Studio, Buffer, Later
- Είναι ένα τρόπος κι αυτός να πετύχεις την συνέπεια (Consistency), αν έχεις υλικό και κάτι να πεις μπορείς να ανεβάζεις και ένα post την ημέρα, αν όχι μπορείς να το περιορίσεις στις 3 ημέρες ή όσο κρίνεις εσύ φυσικά.
- Δεν υπάρχει ιδανική ώρα, για τον καθένα μπορεί να διαφέρει.
- Μπορείς να κάνεις πειράματα, με κάποιες ώρες που φαίνεται να είναι πιο ενεργό το κοινό, αφού συμβουλευτείς πρώτα και τα δωρέαν στατιστικά που σου παρέχουν facebook και instagram.
-Εφαρμογές για ωραία stories / post
Σημαντικό στα social είναι η δημιουργία περιεχομένου μέσω stories/posts. Για να το πετύχουμε αυτό υπάρχουν εφαρμογές που μας βοηθούν όπως:
- Unfold
- Artstory
- Hype Type
- Canva
*Φυσικά υπάρχουν και πάρα πολλές άλλες, εξίσου βοηθητικές.Βρες αυτή που σου ταιριάζει!
Tips:
- Όπως είναι γνωστό επειδή το κοινό θέλει να αλληλεπιδρά, τα stories με polls, ερωτήσεις κτλ. , έχουν μεγαλύτερη απήχηση- βέβαια μην περιμένεις να κάνεις το πρώτο και να έχεις αμέσως πολλές απαντήσεις, είναι κι αυτό κάτι που χτίζεται με υπομονή και συνέπεια.
- Επίσης, θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να μην κάνουμε μόνο τοποθέτηση προϊόντος, αλλά να δίνουμε value στο κοινό μας.
- Stories με την ώρα που φτιάχνουμε κάτι μέσα από το εργαστήριο μας, έχουν επίσης μεγάλη απήχηση. Το κοινό σου θέλει να δει την διαδικασία που ακολουθείς μέχρι να φτάσει το τελικό προϊόν στα χέρια του.
- To video επίσης πρωταγωνιστεί και το προτιμούν οι αλγόριθμοι, αλλά αν δεν είσαι έτοιμος να βγεις στην κάμερα δεν πειράζει! Δε χρειάζεται να πιεστείς και τελικά το αποτέλεσμα που θα έχεις μπορεί να μην είναι αυτό που θα ήθελες.