Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

Content is King - ή αλλιώς το περιεχόμενο μετράει
6 λεπτά ανάγνωσης
Content is King - ή αλλιώς το περιεχόμενο μετράει
Φωτογραφίες, IG Stories, polls (έρευνες), κείμενα, video, GIFs, blog posts, memes, διάλογοι, mentions, YouTube links και τόσα άλλα είναι μόνο μερικά από τα είδη περιεχομένου που περνάνε μπροστά από τα μάτια μας σε καθημερινή βάση από τα feed των Social Media.

Διαφορετικές πλατφόρμες, ξεχωριστό περιεχόμενο: 

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι πως κάθε Μέσο είναι διαφορετικό και εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες των χρηστών.
 
Instagram: Στο Instagram το κοινό μοιράζεται περισσότερο φωτογραφίες και βίντεο μικρής διάρκειας με καθημερινές στιγμές της ζωής του, από τον πρωινό του καφέ και την κίνηση στους δρόμους, μέχρι το βιβλίο που διαβάζει, προσωπικές στιγμές με φίλους και στιγμιότυπα από αγαπημένες συνήθειες όπως για παράδειγμα, το μαγείρεμα, τα sport, η γυμναστική. Για αυτό και στο Instagram η πλειονότητα του περιεχομένου περιλαμβάνει lifestyle φωτογραφίες, stories & videos βγαλμένα όπως το λέει και η λέξη από την ίδια τη ζωή!

Η πλατφόρμα ευνοεί την καλλιτεχνική αναζήτηση και συνεχώς οι χρήστες της προσπαθούν να διαφοροποιηθούν και να προσελκύσουν followers δημοσιεύοντας και αναζητώντας φωτογραφίες και περιεχόμενο υψηλού επιπέδου αισθητικά και καλλιτεχνικά που θα εμπνεύσει τόσο τους ίδιους όσο και το κοινό με το οποίο θα τις μοιραστούν.

Facebook: Το Facebook με τη σειρά του αποτελεί μια πλατφόρμα στην οποία οι χρήστες απευθύνονται σε γνωστούς ή φίλους περισσότερο και χρησιμοποιείται για λόγους ενημέρωσης και πληροφόρησης. Το κοινό αξιοποιεί το chat μέσω του  Messenger για να μιλήσει με τους φίλους του, σχολιάζει κείμενα, άρθρα ή status που τον ενδιαφέρουν, ανεβάζει τραγούδια και παρακολουθεί γενικώς τη ροή των δημοσιεύσεων, ανάλογα με τα τρέχοντα θέματα και την επικαιρότητα. 

Για να προωθήσεις έτσι, το brand σου και να διευρύνεις το κοινό στο οποίο αυτό απευθύνεται αποτελεσματικά θα πρέπει να προσεγγίσεις διαφορετικά το κάθε Μέσο ώστε πραγματικά η συμμετοχή σου στο κάθε ένα να έχει νόημα. Η παρουσία σου χρειάζεται, επιπλέον, να είναι οργανωμένη και αδιάλειπτη και η ανταπόκριση στα θετικά ή αρνητικά σχόλια των πελατών να είναι άμεση.

Τί υλικό απαιτείται; 

Για την επιτυχημένη προβολή στα Social Media απαιτείται σταθερή συχνότητα, συνέπεια συνοχή και ξεχωριστή προσέγγιση με βάση την ταυτότητα του κάθε brand.

Φωτογραφία/posts: Η φωτογραφία, ιδίως για το περιβάλλον του Instagram, διαδραματίζει πολύ ξεχωριστό ρόλο και είναι και από τους βασικούς παράγοντες της επιτυχίας του κάθε λογαριασμού.

Χρειάζεται να υπάρχει ποιότητα στις φωτογραφίες, οι τελευταίες να είναι υψηλής ανάλυσης και αισθητικής, καθαρές/ευκρινείς και ενδιαφέρουσες. Τα λεκτικά στις λεζάντες να είναι προσεγμένα, χωρίς ορθογραφικά λάθη και να παρακινούν το χρήστη με κάποιο call to action. Ενδεικτικά κάποια από τα call-to-actions είναι τα "Shop Now" ή “Discover More". Οι φωτογραφίες που ανεβαίνουν χωρίς λεζάντα για παράδειγμα, δεν αποτελούν μια ολοκληρωμένη δημοσίευση. 

Επιπλέον, στις λεζάντες στο Instagram τα links δεν εξυπηρετούν σε κάποια περαιτέρω προώθηση, καθώς δεν είναι clickable (δεν παραπέμπουν, δηλαδή, πουθενά αν κάποιος τα κλικάρει). Για αυτό το λόγο, προτείνουμε να γράφεις στο τέλος κάθε λεζάντας “link in bio" για να παραπέμπεται ο χρήστης που παρακολουθεί στο bio όπου υπάρχει το ειδικό link από το jamjar page σου.

Instagram Stories: Τα Social Media είναι ζωντανός οργανισμός. Πρέπει όλοι να τα διαχειριζόμαστε με τέτοιο τρόπο που να φαίνεται πως ασχολούμαστε, είμαστε συνήθως σε εγρήγορση και ανά πάσα στιγμή εκεί, γεμάτοι δημιουργικότητα για να προωθήσουμε τη δουλειά μας.

Ένα ακόμη εργαλείο για να αξιοποιηθούν τα παραπάνω είναι και τα Instagram Stories. Τα Instagram Stories μένουν ενεργά για 24 ώρες και είναι ένα πεδίο αυτοσχεδιασμού. Μπορείς να ανεβάζεις ακόμη και φωτογραφίες από το backstage την ώρα που δημιουργείς, σχεδιάζεις τα προϊόντα σου ή υλικό από τη στιγμή του packaging.

Sharing is caring - περιεχόμενο από τους πελάτες σας: Ιδιαίτερα μεγάλη αξία έχει και το User Generated Content (UGC) το υλικό δηλαδή που προέρχεται από τους ίδιους τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό, έτσι, όταν αποστέλλεις τα προϊόντα που έχουν επιλέξει να τους παρακινείς να μοιραστούν την αγορά τους, εφόσον φυσικά μείνουν ευχαριστημένοι. Για παράδειγμα, αυτό θα μπορούσε να γίνει με ένα "Thank You" note με τo username σας, το username του jamjar.gr καθώς και το hashtag #jamjar_gr, ένα extra δωράκι - έκπληξη και γενικά κάτι το οποίο θα είχε αξία να μοιραστούν και εκείνοι με τους δικούς τους φίλους.

Προγραμματισμός Δημοσιεύσεων: οργανώνοντας το περιεχόμενό σου

Μηνιαίο Calendar: Εξαιρετικά βοηθητικό στη διαχείριση των Social Media σου θα σου φανεί η χρήση ενός μηνιαίου calendar στο οποίο θα περιλαμβάνονται αναλυτικά τα posts που πρόκειται να δημοσιευθούν, οι φωτογραφίες ή τα βίντεο δηλαδή, καθώς και τα λεκτικά αλλά και τα links όπου αυτό είναι εφικτό. 

Με το μηνιαίο calendar θα μπορείς να παραμένεις οργανωμένος/η, να έχεις τον έλεγχο των δημοσιεύσεων και να λαμβάνεις εξαρχής και εκ των προτέρων υπόψη σου τις εποχικότητες, τις τάσεις ανά εποχή. Κοινώς, με το calendar δεν πρόκειται να σου ξεφύγει π.χ. Η γιορτή του πατέρα. Επίσης, θα σε βοηθήσει να προγραμματίζεις την παραγωγή του δικού σου περιεχομένου π.χ. Φωτογράφιση για τα νέα σου καλοκαιρινά αξεσουάρ έτσι, ώστε να έχεις πάντα περιεχόμενο να μοιραστείς. Τέλος, θα αποφύγεις τον κίνδυνο της επανάληψης..

Extra tip - Hashtags: Θυμήσου πως όταν θα προγραμματίζεις τα posts σου και θα διαλέγεις τα λεκτικά σου (λεζάντες) θα πρέπει να επιλέγεις παράλληλα και τα hashtags που θα συνοδεύσουν το κάθε post σου π.χ. Για το jamjar το #jamjar_gr. Τα σωστά, δημοφιλή και σχετικά με το εκάστοτε post hashtags θα οδηγήσουν τους χρήστες στο δικό σου περιεχόμενο και αν αυτό είναι εξαιρετικό τότε θα έχεις κερδίσει νέους followers.

Community Management: όταν οι χρήστες ανταποκρίνονται στο περιεχόμενό σου

Πολύ σημαντικό ρόλο στη διαχείριση μιας σελίδας ή ενός προφίλ έχουν και τα σχόλια και τα μηνύματα που προκύπτουν. Θα πρέπει να απαντώνται πάντα με αμεσότητα και να λειτουργούν με βασικό στόχο την εξυπηρέτηση του κοινού. Ακόμη και το κομμάτι των μηνυμάτων χρειάζεται συνοχή και επαγγελματισμό, γιατί στόχος είναι να καλλιεργήσεις με τους χρήστες σχέση εμπιστοσύνης, ώστε να σε προτιμήσουν και ιδανικά, να επιστρέψουν. 

Κλείνοντας, ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στη διαχείριση των Social Media είναι να βρεις τη δική σου ταυτότητα, οπτικά και σε επίπεδο περιεχομένου. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξεις κάθε Κυριακή να ανεβάζεις ένα τραγούδι ή ένα quote που σε εκφράζει. Στόχος είναι να γνωρίζεις τι ανεβάζεις και γιατί το ανεβάζεις, για να μπορέσεις σταδιακά να δεις πόσο αποτελεσματική είναι η στρατηγική που έχεις επιλέξει. 

Οι τάσεις στα social media αλλάζουν συνέχεια αλλά το περιεχόμενο χτίζεται σταδιακά και απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. Για αυτό όμως και γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της προώθησης και προβολής και ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για περισσότερες πωλήσεις. 

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
01 Ιουλίου 2020