Εγχειρίδιο Δημιουργού

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να πουλήσεις τη δουλειά σου online

6 συνηθισμένα λάθη που κάνεις στις φωτογραφίες σου
5 λεπτά ανάγνωσης
6 συνηθισμένα λάθη που κάνεις στις φωτογραφίες σου
Αν και είναι δεδομένο πως σίγουρα προσπαθείς πάντα για το τέλειο αποτέλεσμα, οι φωτογραφίες πολλές φορές των προϊόντων σου δεν αναδεικνύουν τις δημιουργίες σου και δεν εξυπηρετούν το σκοπό ενός eshop με αποτέλεσμα αυτό να έχει αρνητικό αντίκτυπο και στις πωλήσεις σου. Κάναμε, λοιπόν, μια μίνι έρευνα στις σελίδες του jamjar και σου παρουσιάζουμε τα 6 σημαντικότερα και συνηθέστερα λάθη που κάνεις στις φωτογραφίες σου με αποτέλεσμα να σαμποτάρεις τη συνολικότερη προσπάθειά σου:

1.       Χαμηλός φωτισμός: 

Ο σωστός φωτισμός είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες που πρέπει να προσέξεις αν θέλεις ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα για τις φωτογραφίες σου. Σε συνθήκες κακού, χαμηλού φωτισμού δε μπορούν να ανταποκριθούν ούτε τα smartphones (που έτσι και αλλιώς δε φημίζονται για την απόδοσή τους σε τέτοιες περιπτώσεις) αλλά ούτε και οι κανονικές φωτογραφικές μηχανές, οι οποίες προσπαθώντας να ‘προσαρμοστούν’ στα δεδομένα θα σου αποδώσουν γκρίζες/σκοτεινές και θολές φωτογραφίες. Οι πελάτες, έτσι, δε θα καταφέρουν να σχηματίσουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα για το προς πώληση προϊόν, ενώ μια κακή φωτογραφία σίγουρα δε θα λειτουργήσει θετικά στο να πεισθούν για την ποιότητα της δουλειάς σου συνολικά. Για αυτό, προτείνουμε να φωτογραφίζεις πάντα κοντά σε ένα παράθυρο με φυσικό φως, χρησιμοποιώντας/κολλώντας, αν έχει αρκετό ήλιο, ένα ριζόχαρτο στο παράθυρο για την καλύτερη διάχυση του φωτός.

 

2.       Χρήση flash:

Αν το να βρεις καλό φυσικό φως για να φωτογραφίσεις τα προϊόντα σου εντός σπιτιού ή σε studio σου είναι δύσκολο, προτείνουμε να μην παρασυρθείς από την επιλογή του ενσωματωμένου flash σε κάμερα και κινητό γιατί είναι πολύ πιθανό να πέσει πάρα πολύ φως και να ‘κάψει’ τη φωτογραφία, να δημιουργηθούν σκιές ή να αλλοιωθούν τα χρώματα των προϊόντων σου. Εναλλακτικά, θα σου προτείναμε να αγοράσεις ή να φτιάξεις πολύ εύκολα ένα δικό σου light box χρησιμοποιώντας ειδικές λάμπες για φυσικό φως. Έτσι, δε θα εξαρτάσαι πλέον από τις καιρικές συνθήκες και θα έχεις πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχεις ένα αποτέλεσμα επαγγελματικού επιπέδου.


3.       Πάρα πολύ ‘θόρυβος’:

Πάρα πολύ συχνά βλέπουμε βασικές φωτογραφίες στις οποίες το κεντρικό προϊόν προς πώληση αντί να φωτογραφίζεται μόνο του σε ένα ήσυχο background, παρουσιάζεται με συνοδεία πολλών αντικειμένων ή πλαισίων ή κειμένων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται πολύ εικονικός ‘θόρυβος’, το μάτι του επισκέπτη να ‘κουράζεται’ και πολλές φορές ο πελάτης είτε να μην καταλαβαίνει καν ποιο είναι το προς πώληση προϊόν, είτε να μη μπορεί να δει λεπτομέρειες της δημιουργίας που τον ενδιαφέρει. Λάβε δε υπόψη σου πως το εν λόγω προϊόν θα συμπεριληφθεί σε συγκεντρωτικές σελίδες του jamjar που παρουσιάζουν όλα τα προϊόντα μιας κατηγορίας από όλους μας τους δημιουργούς. Έτσι, ο ‘θόρυβος’ αυτός΄και η κούραση του επισκέπτη θα πολλαπλασιαστεί αν μπει σε μια σελίδα με πάρα πολλές οπτικές πληροφορίες. Για αυτό στα eshops πάντα η βασική φωτογραφία είθισται να παρουσιάζει το προϊόν σε ένα ήσυχο background. Έτσι, ώστε να δημιουργείται μια σύμπνοια και μια ήπια αισθητικά εικόνα όταν ο πελάτης βλέπει όλα τα προϊόντα συγκεντρωμένα, αλλά και για να μπορεί να αντιληφθεί ξεκάθαρα και χωρίς περαιτέρω ‘θόρυβο’ και αντιπερισπασμούς όλες τις πτυχές του προϊόντος που τον ενδιαφέρει.


4.       Πάρα πολλές εκδοχές του ίδιου κωδικού στην ίδια φωτογραφία:

Είναι γεγονός πως κάποιοι κωδικοί σου θα είναι διαθέσιμοι σε πολλά διαφορετικά χρώματα ή εν γένει σε διαφορετικές παραλλαγές. Και ίσως δελεαστείς να παρουσιάσεις όλες αυτές τις όμορφες εκδοχές στη βασική φωτογραφία του εν λόγω προϊόντος. Όμως, έτσι, και πάλι θα καταλήξεις να δημιουργήσεις ένα ‘θόρυβο’ που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στο να προσελκύσει το προϊόν σου τον επισκέπττη που θα δει αρχικά τη δημιουργία σου μαζί με τόσες άλλες. Μπορείς, αν θες, να τον ενημερώσεις για τις διαθέσιμες επιλογές εντάσσοντας τη φωτογραφία αυτή στις συμπληρωματικές φωτογραφίες που έχεις στη διάθεσή σου για να παρουσιάσεις το προϊόν. Για τη βασική σου κράτα μόνο 1 εκδοχή που θεωρείς εσύ ως την πιο ενδιαφέρουσα για τον πελάτη σου.


5.       Ελλειπείς πληροφορίες:

Θα πρέπει να σου αποκαλύψουμε το γεγονός ότι οι επισκέπτες ενός site ΔΕ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ και δεν έχουν χρόνο και διάθεση να κουραστούν για το οτιδήποτε ειδικά όταν κάνουν κάτι for pleasure. Αν ενδιαφέρονται για ένα προϊόν θέλουν να το βρουν και να το αγοράσουν άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Σε όλο δε το web περιβάλλον στο οποίο κινούνται (Facebook, Instagram, Google) έχουν μάθει πως όλα γίνονται ανέξοδα σε χρόνο και κόπο. Έτσι, μην περιμένεις από το μεγαλύτερο ποσοστό τους να διαβάσει με προσοχή τις πληροφορίες για το προϊόν. Αυτές πρέπει κατά βάση να προσφέρονται στο δευτερόλεπτο μέσα από τις φωτογραφίες σου και ιδανικά μέσα από τη βασική φωτογραφία. Φρόντισε έτσι σε αυτό το ‘κλικ’ να απεικονίζονται οι πληροφορίες εκείνες που θεωρείς καίριες για το προϊόν αυτό αλλά και γενικά π.χ. τις διαστάσεις ή πόσο μικρό/μεγάλο είναι το προϊόν, το χρώμα, το υλικό, τον τρόπο που φοριέται κ.ο.κ. Αλλιώς το πιθανότερο είναι πως ο επισκέπτης θα προσπεράσει το προϊόν σου και θα προχωρήσει στο επόμενο που θεωρεί ότι απαντά στις απορίες του άμεσα.

 

6.       Θολές ή ‘κουνημένες’ φωτογραφίες:

Δε χρειάζεται θεωρούμε να πούμε πολλά. Το μόνο που επαναλαμβάνουμε συνέχεια σε όσους δημιουργούς εντάσσονται στο jamjar είναι η συμβουλή μας ‘ποτέ μην υποθέτετε’. Το ότι εσύ ξέρεις πώς είναι το προϊόν σου, το έφτιαξες, μπορείς να το πιάσεις να το δεις, δε σημαίνει πως το ξέρουν και οι επισκέπτες σου που δεν το έχουν δει ξανά ποτέ. Και πιστεψέ μας ΚΑΝΕΙΣ - ούτε εσύ αν το σκεφτείς – δεν αγοράζει ‘στο περίπου’. Το ότι αχνοφαίνεται μια δερμάτινη τσάντα μπορεί να απαντήσει απλά σε μια πρώτη ερώτηση τύπου ‘τι να είναι άραγε αυτό’. Από εκεί και πέρα, όμως, μέχρι να φτάσεις να πείσεις κάποιον – που σημειωτέον δε θα την πιάσει πιο πριν στα χέρια του – να την αγοράσει, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη. Οι θολές, λοιπόν, ή ‘κουνημένες΄φωτογραφίες σε καμία περίπτωση δε θα σε βοηθήσουν να πουλήσεις. Για αυτό φρόντισε είτε να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες εστίασης που σου δίνει η κάμερα ή το κινητό σου ή χρησιμοποίησε τρίποδο για να σταθεροποιήσεις τη φωτογραφική σου.

Καλή επιτυχία!

Για περισσότερες πληροφορίες και βοήθεια σχετικά με το πώς να φωτογραφίσεις πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα σου, κάνε κλικ εδώ

Δημοσιεύτηκε από
Logo square
Jamjar
03 Σεπτεμβρίου 2020